2009. szeptember 30., szerda

Gázt ad, verekszik



Boriska lelkem nagyon nem szeret velem sétálni a 11-es út mellett, mert én bizony nagyon is jelzek egyezményes jelekkel a gyorshajtóknak. Márhogy lassuljanak be, mert lakott területen mennek. Mert a KRESZ mellett az észszerűség és az emberek tisztelete is ezt indokolják. Az életünkért van ez a szabály, nem öncélú szivatása a jónépnek. Kicsit sok halottja van a mi kis falunknak, pont annyival többen, mint ahányat kivégeztek már felelőtlen gyilkosok. Sohasem olyan közlekedési hibának lesz halál a végén, ahol az egyébként vétkes autó mondjuk 50-nel ment volna...
Ez a helyzet, de az agyatlanok csak mennek, hörögtetik a motorokat, bőgetik a verdát (Istenem, milyen hülye szó is ez!). És hát nagyon sokan vannak. És nagyon gyorsan vágtáznak. Gyakorlatilag egy merő versenypálya a 11-es.
Azért próbál lebeszélni életem értelme a jelzésről, mert szerinte egyszer majd jól agyonvernek az út mentén. Hiszen aki felsőbbrendűsége tudatában lazán kivonja magát a szabálykövetés világából, annak az agresszívitás sem idegen terep, egy-két méretes öklözés ugyanúgy belefér „igazának” védelmébe. És hát felsőbbrendű lény ő, hiszen nem kevés lóerőket tett a segge alá. Az is igaz, hogy jókora méretes darab vagyok, néhány kis mitugrász matador csak szájkaratéban próbálkozhat, de van azért azonos méretű pedáltaposó is bőven. Én sokáig legyintgettem erre, ugyan már, miért is állna meg bárki is, miért is kezdene akciót, mikor csak a gázadásban érdekelt... De hát most az élet ezúttal is Boriskát igazolta! A jóember átszáguldott egy falun valahol Baranyában. Gondolom ott is únják már az emberek ezt az esztelen és életveszélyes száguldozást, és hát ketten próbáltak jelezni: lasabban! A felbőszült pedálakrobata nem hagyta annyiban, némi satuzás és visszatolatás után alaposan megverte a helyieket, majd úgy ahogy érkezett (eszetlen tempóban), távozott is. És most jókat röhög a bunkókon, akiket megtanított a száguldók iránti alázatra és tiszteletre.
Azóta is többször repültek el mellettem a 11-esen hasonló ganék, de én bizony továbbra is csak jelzek a féregnyulványának: LASSÍTS KOMÁM!
Eddig még csak kétszer blokkolt és tolatott vissza a delikvens. Nem követtem Arany János gondolatait. Megverni nem mertek vagy nem tudtak, mert alaposan kihúztam mind az összes 110 kilómat és igen elszántan néztem. És be is szóltam, hogy vigyázzon a szaros autójára, mert rá találok lépni, ha nem húzza el innen magát azonnal, de persze szigorúan csak 50-nel. Eddig bejött megúsztam. Sőt az egyikről fotósorozatot is tudtam készíteni, mert volt nálam gép.
Arról szólt az iduló blogom egyik bejegyzése!
Meddig romolhat még az autós morál?

9 megjegyzés:

  1. Na mégegyszer nekifutok - nem lehet ez olyan nehéz, ha neked is sikerült.
    Szóval a 110 kg ( mégha békés is) fenyegetőleg hathat, de nem ártana, ha ismét működnének a sebességmérők, sőt akár büntethetnének is. A kor emberének nevelésére ( pontosabban tán: idomítására)ugyanis a globális kor univerzális eszköze: a pénz a legalkalmasabb. Szóval a gyorsghajtókat büntetni köll. VP

    VálaszTörlés
  2. Hova szállnak el a megjegyzéseim ??? VP

    VálaszTörlés
  3. Irigyellek. Látjátok, ezért törekszem én a 110 kiló elérésére :)

    VálaszTörlés
  4. Péternek.
    Az úgy van, hogy először beírod a megjegyzésedet, arról én szöveggel együtt kapok egy e-mail értesítést mint vírus- és bloggazda. Kimoderálhatlak (digitális irgumburgum) vagy közzétehetlek (elindítalak a világhír felé...). És ha nem tögtön kerül ki a megjegyzésed, akkor nem rögtön vettem az e-mailt, mert például nem voltam itthon.

    VálaszTörlés
  5. OK Vettem az adást. Kösz. Tanítgass csak szorgosan. Még megérheti....mer felnövök - a feladathoz. VP

    VálaszTörlés
  6. Erkölcsi fertő-e amiben most vagyunk ?

    Mostanában olvastam, hogy jaj annak az országnak, ahol MINDENT a jogszolgáltatás segítségével akarnak elintézni. Jaj azért - teszem hozzá én, mert az előttünk járó nemzedékekről ránk hagyományozódó erkölcsöket a jog igencsak hézagos eszközei között bujkálva naponta tiporják sárba. Nem szólva azokról a pofátlanokról, akik még ezeket a hézagos eszközöket is magasról leszórják. És bár a régi dicsőség elmúlását, az ősi erkölcsök hanyatlását a XVIII - XIX sz. legkiválóbb magyarjai már akkor is gyakorta felhánytorgatták, azért ami ma van, azért az már mégis túlzás egy kicsinyt. Szóval, most már rövidre fogva: sokkal nagyobb baj az országnak, szerintem, ez az erkölcsi fertő, mint a gazdasági bajok. És mint általában: a tudati tényezők sokkal nehezebben, lassabban változnak mint a gazdaságiak.Ha az utóbbihoz tíz évek kellenek, mennyi kell az előbbiekhez ? Jaj nekünk. VP

    VálaszTörlés
  7. És főleg, ha semmit (vagy alig valamit) teszünk...

    VálaszTörlés
  8. Most mondta bé a rádió:

    Meghalt az a gyalogos, akit a derék száguldozó megvert, mert jelezték neki a sebességtúllépést.

    És ezért is igazad van VOTIPETI, nagyobb ez a baj, mint a (v)álság.

    VálaszTörlés
  9. Ahogy mostanában költőien mondják: bomlik a társadalom szövete. Mindenki - aki teheti - visszavonul házának falai mögé ( jó esetben nem ricsajozik) és igyekszik a falait (fizikai és szellemi falakat) védeni. Átkozottul nehéz ez is. Minden becsülésem azé, a tied is, akinek még ezen felül is marad energiája a környezetének összefogására, netán jobbítására, akár szóval, akár példamutatással. Szóval védjük a falakat, kovapapa, időnként meg kirohanunk.

    VálaszTörlés